Kasbendjen
Image default
Auto’s en Motoren

Een introductie tot autotuning

Auto Tuning  in Chip Performance 

Beschrijving: Auto-afstemming is de cosmetische modificatie van een voertuig om het te verbeteren voor een andere reeks functievereisten dan wat het was bedoeld om te vervullen. Over het algemeen kunnen de meeste auto’s worden gewijzigd om een betere brandstofefficiëntie of een soepelere respons of zelfs meer pk. Het afstemmen van een auto vereist daarom de motor, transmissie, remmen, enz., Maar sommige auto’s hebben andere componenten zoals uitlaatsystemen of radiatoren die ook worden gewijzigd om de prestaties te verbeteren. De meest gewijzigde auto’s zijn sportwagens die kunnen worden gewijzigd om sneller te rennen en meer manoeuvreerbaarheid te hebben. Het afstemmen van een auto kan ook worden gedaan om cosmetische redenen om een beroep in de auto’s te verbeteren.

 

Wat is autotuning? Tuning is een woord dat een aantal dingen kan betekenen. Tuning betekent bijvoorbeeld de mechanische manipulatie van een machine om het beter te laten presteren. Dezelfde betekenis kan ook worden toegepast op de tuning van het voertuig. In het kader van het afstemmen van een auto verwijst het echter naar het proces om de motor beter te laten werken, typisch om het brandstofverbruik te verbeteren.

 

Hoe wordt motorafstemming gedaan?

Om afstemming uit te voeren, moeten bepaalde voorwaarden aanwezig zijn, zoals brandstof op de run, olie van goede kwaliteit, een goed brandstofsysteem en een luchtinlaat met voldoende inlaatluchtdruk. Gemeenschappelijke methoden voor het afstemmen van motoren omvatten water- en olie-additieven, motorsmeermiddelen, brandstofinjectiesystemen, branders, turbochargers, enz. Sommige andere methoden zoals Turbo-bougies, EGR-klepvervanging, carburateur afstemmen, variabele klep timing, en nog veel meer worden gebruikt om de prestaties van motoren te vergroten.

 

Kan ik mijn auto afstemmen om het beter te laten rennen? De primaire functie van brandstofbeheersystemen is het minimaliseren van de slijtage en de scheur van motoren door het beheren van het brandstofverbruik volgens de capaciteit van de motor. Een brandstofbeheersysteem is geïnstalleerd op het motorblok of bij de brandstofinjector.

 

Wat is cilinderhoofdafstemming?

Dit is een werkwijze waarbij de bestaande open cilinderbank wordt vervangen door een nieuwe cilinderkop die lagere compressie en / of hogere pk. Cilinderkopwijzigingen kunnen handmatig worden gedaan of met behulp van automatische verplaatsingsmeters (AEG) genaamd verplaatsingspompen. Sommige moderne motoren hebben directe brandstofinjectie (DIFI) evenals opeenvolgende modusafvalgasinjectie (SSGI). In het geval van AEG wordt een kleine kloof gecreëerd tussen de cilinders en wordt een brandstofstading geïnjecteerd om de verbranding te verhogen en de verspilling te verminderen.

 

Hoe wordt turbolcharging gebruikt? Turbo, anders bekend als supercharging, is een proces dat een toename van het motorvermogen betreft door de effecten van turbocharged motoren te optimaliseren. In turbo wordt de bestaande motor vervangen door een met hoge druk turbocharged met een grotere capaciteit dan die wordt vervangen. Turbochargers worden meestal toegevoegd aan hoogwaardige auto’s om maximale kracht en efficiëntie te verkrijgen. Het wordt echter geadviseerd om de hulp van professionals te zoeken voordat u een soort tuning ondergaat.

Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl