Leren voor receptioniste/telefoniste

Elke instelling of bedrijf heeft een receptioniste/telefoniste nodig. Vandaar ook dat de vraag op de arbeidsmarkt naar receptionistes en telefonistes enorm groot is. Dat is voor Fabius Opleidingen dan ook aanleiding om een gedegen opleiding tot Receptioniste/Telefoniste aan te bieden. Deze opleiding bestaat uit 20 lessen van ieder één dagdeel per week. Deze zullen óf in de avond óf in de ochtend plaats vinden. Het is niet noodzakelijk om een vooropleiding te hebben, dus het is voor iedereen mogelijk om deel te nemen. Na het afronden van de studie word je beloond met een diploma op MBO2 niveau.

Voorbereiding op examen

Vanzelfsprekend is de taak van de receptioniste/telefoniste om bezoekers te ontvangen en om de telefooncentrale te bedienen. Daarom is het belangrijk dat je graag met mensen omgaat. Aanvullend wordt verwacht dat je als receptioniste/telefoniste enige lichte administratieve werkzaamheden op je neemt. Door het volgen van een Fabius opleiding liggen de benodigde vaardigheden binnen handbereik. Als jij de motivatie en inzet levert, zal Fabius zorgen voor een opleiding waarmee je meteen in de praktijk aan de slag kunt gaan. Alles binnen de opleiding staat in het teken van de voorbereiding op het examen en het behalen van het diploma.

Hoe ziet de opleiding Receptioniste/Telefoniste eruit?

Tot de punten die aan bod komen tijdens de opleiding Receptioniste/Telefoniste behoort uiteraard gesprekstechnieken. Je bent immers het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en mensen die telefonisch contact opnemen met het bedrijf waar je voor werkt. Het is belangrijk dat je daarnaast alle theoretische kennis beheerst en deze ook in de praktijk kan brengen. Naast de vaardigheden die een telefoniste nodig heeft zal veel aandacht worden besteed aan kantoorgerichte vaardigheden. Een receptioniste/telefoniste zal veel met de computer moeten werken, vandaar dat Fabius een groot deel van de opleiding besteedt aan het onder de knie krijgen van computervaardigheden.