Hoe maak je een info-explosie

google online marketing

De ontwikkeling van digitale technologieën verandert PR, maar één ding blijft ongewijzigd: hoogwaardige creativiteit. Een niet-standaard actie trekt de aandacht van de media en leidt tot discussie. Zaaien en promoten zal een slecht idee niet helpen. Net als voorheen is het evenement de koning en god van de informatiecampagne. Laten we eens kijken hoe we ze kunnen maken.

PR en verkoop

Voor sommige bedrijven is het vermelden van de naam voldoende om de verkoop te verhogen. Showbusiness is een typisch voorbeeld. Ze hebben over de kunstenaar gehoord en worden uitgenodigd voor de bioscoop, op tv, bedrijfsfeesten. Voor de meesten is het naast het onthouden van het merk ook nodig om het motief te horen. Waarom dit specifieke merk kopen? Wat zal het opleveren. Argumenten gevonden, maar een persoon verandert niet in één minuut. Om te ontvouwen, moet je herhalen en herhalen. Daarom stijgt de verkoop na vijf uitbarstingen van resonantie. Soms heb je misschien meer nodig. De man hoorde het voor het eerst en herinnerde zich iets. Tweede derde. Tegen de vierde of vijfde keer zal hij niet alleen leren, maar ook het vijfde punt verhogen en naar de winkel gaan. Bekende merken hebben vaak maar één aandeel nodig om resultaten te boeken. PR “hoogtepunten” reclame. Eerlijk gezegd weet ik niet helemaal hoe PR de verkoop helpt. Eindconclusies vereisen onderzoek dat agentschappen niet uitvoeren.

Hoe de media werken

Journalisten zijn geïnteresseerd in afwijkingen van de norm. Pogingen om door te breken met neutrale gebeurtenissen waar de meeste klanten van houden, zijn gedoemd te mislukken. Nieuws concurreert met ander entertainment. De media willen dat u op de hoogte blijft van uw persbericht. Het wijzigen van kanalen, radiostations, overschakelen naar een andere site is niet toegestaan. Daarom zijn percelen strikt geselecteerd. Nieuws concurreert ook met elkaar. Er gebeuren veel interessante dingen in het land en in de wereld. Penwerkers hebben altijd wel iets om over te schrijven. Een gewoon evenement zal niet werken. Makkelijker waar er minder nieuws is. Verslaggevers zijn loyaler in de regio’s en in de zomer. In theorie zou dit moeten gelden voor weekenden en feestdagen, maar de redactie is half dood. In de dagen van tragedies en Poetins persconferenties is het beter om je van stemming te onthouden. Het informatieveld is vol. Hoe minder media, hoe meer geld hij nodig heeft. Het is gemakkelijker om in een grote te komen dan in een middelgrote of gespecialiseerde publicatie. Betaal niet voor publicaties, ook niet als uw portemonnee het toelaat. Zodra u betaalt, komen journalisten van andere publicaties aanlopen. Geef één keer geld en ze nemen geen gratis nieuws meer aan. Met alle tekortkomingen van dien, zullen verslaggevers veel door de vingers zien voor een goed verhaal. Heb je het evenement verzonnen? Lieg je goddeloos? Bent u een onbekend bedrijf? Het zou iets zijn om over te schrijven.

Brainstorm

Voordat u aan de storm begint, moet u weten welke informatie het gedrag van de doelgroep zal beïnvloeden. Wat te communiceren om mensen te laten kopen. Hoe smaller het frame, hoe beter het resultaat – een gedachte om over te brengen. Een algemene regel. Kies twee – kwaliteit zal lijden. Bedenk 50 tot 100 opties. Je kunt geen informatiecampagne opzetten nadat je een tiental ideeën hebt overwogen. Ideeën ontstaan ​​op twee manieren: door activiteit of waarzeggerij uit een woordenboek. Stel dat u een advocatenkantoor bent en u promoot het idee dat slechte advocaten gevaarlijk zijn. Hiervoor bestelden ze een kooi, deden de acteur een gevangenisjas aan en reden rond het plein. Dit is het geval toen we uit activiteit gingen. Waarzeggerij door het woordenboek ziet er zo uit. Open een aangepaste pagina, wijs met uw vinger en bedenk hoe u het woord aan de campagne kunt koppelen. Brainstormen over een IT-product kwam het woord “wasberen” tegen. Zo ontstond het evenement “Wasberen maakten ruzie op kantoor …”. In een gewone situatie kan men niet zoveel voedsel voor de geest krijgen als met willekeurige woorden. Met een woordenboek wordt de kans op goede ideeën vele malen groter. Zeg wat in je opkomt. Delirium, geen delirium – het maakt niet uit. Nadat ze een gedachte hadden geuit, betekent dit dat ze de hoofden van anderen lieten werken. In de literatuur over brainstormen wordt vaak geschreven dat kritiek de creativiteit doodt. Vermoedelijk sluit een persoon zich af, en dat is alles. Bezwaren zijn dezelfde prikkels. Ze beginnen hersenactiviteit, helpen verbeteren. Ideeën zouden moeten liggen. Op het moment van creativiteit ben je in een veranderde bewustzijnsstaat. Elke optie lijkt briljant. Kies de beste ideeën uit de lijst. De eerste manier is om het aan bekende journalisten te laten zien. Door hun ervaring kunnen we de zwakken afsnijden. De tweede is wow-check. Laat zien aan vrienden, ouders en zie de reactie. Als u niet onder de indruk bent, is revisie vereist. Als heldere emoties goed zijn.

Karakteristieke kenmerken van het evenement

Ik onderscheid vier eigenschappen: ongebruikelijk, geloofwaardig, bewijs en controversieel.

Ongebruikelijk is de basiskwaliteit van nieuws. Plausibiliteit – dit kan in principe gebeuren. In de eerste versie van de wasbeeractie gebruikte de overvaltrainer de dieren om de winkel te beroven. Ik schaamde me om toe te geven, maar ik dacht dat ze het zouden accepteren. Na een ontmoeting met journalisten veranderde de overval in een vechtpartij. Dat zag er veel geloofwaardiger uit.

Het bewijs staat voorop. Een gerenommeerd mediakanaal zal niet rapporteren wat niet kan worden bevestigd. Kleine en regionale middelen kunnen een oogje dichtknijpen voor het gebrek aan feiten, de geciteerde niet.

Oplettende mensen zullen ruzie maken. Liberale media publiceren bijvoorbeeld alle informatie. Er zijn hier nuances. Ten eerste laat de ideologie van de publicaties om politieke redenen vrijheden toe. Ten tweede vinden de evenementen plaats in het buitenland. Binnen het land worden alle feiten gecontroleerd. Daarom is het gerucht in eerste instantie gedoemd te mislukken. In het beste geval zullen kleine bronnen en sociale netwerken schrijven. Men kan zeggen dat de directeur van het bedrijf de onwettige zoon van de koning is, maar wie zal dit bevestigen? Het incident kan worden bewezen met behulp van ooggetuigen, bewakingscamera’s, telefoonbeelden, documenten, verklaringen van ambtenaren, enz. Of dit waar is of niet, is niet belangrijk. De vraag is – hoe ga je bevestigen? U moet selecteren waar er meer discussiethreads zijn. De releasetekst mag niet worden afgelikt. Meer ruwheid, ongebruikelijke details – meer vangkansen.

Gebeurtenistypes

Het bureau heeft een uitgebreide lijst met evenementen. Wat hier wordt gepost, is in de meeste gevallen voldoende. Er is iets fout gegaan

Flash mob

Flash mob is een collectieve actie van dezelfde soort. De bekendste is de Ice Bucket Challenge, die in 2014 plaatsvond. Overgieten met ijswater helpt om te begrijpen hoe een patiënt met amyotrofische laterale sclerose zich voelt. In de eerste drie weken van augustus bedroegen de donaties meer dan $ 41 miljoen. Ter vergelijking: voor de hele 2012 ALS Association ontving slechts 20 miljoen. De actie duurde een maand. Gedurende deze tijd heeft de organisatie bijna $ 100 miljoen opgehaald. Over een maand, Karl! Mensen over de hele wereld hebben geleerd over het bestaan ​​van de ziekte. Beroemdheden hebben zich aangesloten bij de flitsmeute. Toen ze het succes zagen, raakten ze bij het proces betrokken en kregen ze ook donaties.

Veilig schandaal

Je hoeft niet bang te zijn voor een schandaal, de publieke opinie is altijd verdeeld. De minimale verdeling is 20 op 80. Zodra het nieuws bereikt, staat ten minste 20% aan uw kant. De splitsing vindt ook plaats om positieve redenen. Zelfs als je goed doet, zullen sommige mensen je beschuldigen van bloed-PR, pogingen om wit te wassen en andere zonden.

Activistische aanvallen

Het gebruik van publieke organisaties is een speciaal geval van een veilig schandaal. Het stuk, dat werd verstoord door de activisten, is gedoemd tot succes. Mensen horen en denken, ik ga kijken met mijn eigen ogen. Echte activisten zijn moeilijk in actie te komen, dus het is beter om dummy’s bloot te leggen.

Wedstrijd

Guinness-records, landen, regio’s en steden zijn van dit type. Op 7 januari meldden de wereldmedia dat de grootste blauwe saffier ter wereld werd gevonden in Sri Lanka. De recordhouder weegt 1400 karaat. Geschatte prijs – $ 175 miljoen. Naast records zijn er pure competities. Op 10 januari werd in de Duitse stad Weidenthal een kampioenschap kerstboomgooien gehouden. Het toernooi wordt voor het 10e jaar op rij gehouden. Dit is hoe de autoriteiten beslissen over de verwijdering van vakantiebomen.

Goed doel

U zult niemand verrassen met vriendelijkheid in de gebruikelijke zin. Journalisten zullen niet schrijven over de volgende schoonmaak van vloeren in een weeshuis. Liefdadigheid moet indrukwekkend of scherp zijn. Op de dag van het vliegtuigongeluk in Egypte bracht Uber iedereen gratis naar het vliegveld. Familieleden, geen familieleden – niemand zou de lijsten controleren.

Directe reclame

Reclame verandert in PR als het een reactie uitlokt. In 2013 liet Evian, een waterproducent, een video zien met de titel “Child and Me”. In het verhaal merkte een man die over straat liep door het raam dat hij weerspiegeld werd als een baby. Vol ongeloof kwam hij dichterbij en begon te dansen. In de loop van de tijd werd hij vergezeld door andere voorbijgangers en hun reflecties uit hun kindertijd. De video is nog niet op internet te vinden.

Bijgevoegde evenementen

Toetreding kan direct en indirect zijn. Als het evenement plaatsvindt op een bekende plek, of als er een beroemdheid bij betrokken is, doe dan direct mee. Zonder fysiek contact – indirect. Op 3 januari probeerde een Chinese burger het Kremlin te infiltreren en noemde het zijn thuis. Dit is een voorbeeld van directe bevestiging. Het Italiaans-Russische merk Caviar komt gestaag in het nieuws en brengt exclusieve modellen uit met een bas-reliëf van Vladimir Poetin. Hier hebben we te maken met indirecte gehechtheid.

Een typisch voorbeeld van indirecte gehechtheid is agendamanipulatie. Mediapersoonlijkheden en ambtenaren zijn meesters in het berijden van de informatiegolf.

Organisatie van PR-acties

Kwaliteit of kwantiteit? De resonantie bouwt geleidelijk op. Als je twee coole aandelen hebt, maak dan vijf middelste. Afzonderlijke evenementen, zij het met internationale weerklank, geven misschien niets.

Verspreiding van persberichten

De aankondiging wordt drie dagen van tevoren verzonden, inclusief de dag van het evenement. Als de actie op woensdag is, verzending op maandag, dinsdag en woensdagochtend. Op dezelfde adressen. Stuur na het evenement ook informatie met een foto of video. Het persbericht bevat factuur en niets dan factuur. PR-man is een journalist. Wat, waar, wanneer en wat ze wilden overbrengen. De essentie zonder herkenbare stijl.

Wat is de frequentie?

U kunt niet tegelijkertijd nieuwsfeeds uitvoeren. Er moet ruimte worden ingenomen.

Tv-opnamen

Je moet je voorbereiden op de komst van de filmploeg. Verfijn het script, deel de woorden uit aan de sprekers en luister hoe ze spreken Hoe houdt u uw merk in het nieuws? Als verslaggevers bellen, vraag dan of ze de naam of het logo willen achterlaten. Deze kleine vraag lost veel op. Meer dan eens zag ik hoe bedrijven werden achtergelaten zonder vermeldingen in niet de meest kieskeurige media. Onderhandelen – als ze geen naam achterlaten, vraag dan om een ​​logo. Een aparte situatie met tv-zenders. Als je wilt komen maar niets wilt zeggen, hang dan beleefd op. Als er rapporten zonder vermelding zijn uitgebracht, identificeer dan het handelsmerk in de opmerkingen. Op social media kan een tv-verhaal worden gezaaid met een merkvermelding. Soms is het verwijderen van een handelsmerk niet eng. Wanneer de naam van de spreker deel uitmaakt van de naam of sterk geassocieerd is met het merk. Ook als u de enige of grootste leverancier in de categorie bent.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html